Sunday, February 12, 2012

Already Gone .




Hye korang . Lama sudah blog ieka ni tak berupdate . Kan ? Hehe . Ieka xde mood nak update sejak akhir-akhir ni . Lebih senang dengan membaca novel je . Hehehe :') Sebelum ieka pergi ke tajuk sebenar untuk entry kali ni ieka nak bagitau yang ieka dah apply politeknik untuk intake bulan 7 nanti . Doa-doakan ieka dapat ye . 

Okay , apa maksud ieka dengan already gone ? Sebenarnya 11 FEBRUARI 2012 telah genap 5 tahun arwah mama ieka kembali kepada NYA . Sekejap je masa berlalu . Sepanjang lima tahun ni ieka berusaha untuk hidup tanpa parents . Bukan senang . Sebelum ni hidup ieka banyak bergantung dengan arwah mama . Bila dia tak ada di usia ieka 14 tahun . Detik tu ieka perlu berdikari untuk hidup dengan bantuan kakak-kakak . Yeah , untung ieka lagi sebab ada kakak yang jaga ieka . Tapi semua tahu , kasih seorang ibu tiada tolak bandingnya . Teguran dan kasih seorang ibu kandung jelas berbeza dengan kasih orang lain . 

Detik 12 malam pada 11/2/2012 . Ieka diam seribu bahasa . Kebetulan masa tu ieka tak solat isyak lagi *teruk je . So ieka solat isyak . Lepas je solat ieka baca al-Quran untuk ieka sedekahkan kepada arwah mama dan arwah papa . Tiba-tiba hati rasa sayu , rasa sedih . Rasa rindu yang teramat . Yeah ! i'm crying bila baca ayat-ayat suci al-Quran . Malam tu juga ieka berdoa agar mamapapa ieka tenang berada di sana . Ieka luahkan rasa rindu ieka kepada mereka . Sekian kali nya ieka tewas dengan perasaan ieka . Ieka berjanji untuk tak nak nangis . Tapi ieka kalah . Tak ada sorang pun tahu betapa ieka rindu seorang insan yang bernama ibu dan ayah . Tak ada seorang pun tahu dalam hati ieka , teringin untuk undur masa balik bersama parents ieka . Tapi ~ mustahil . Memang mustahil . Ieka sedar , dengan menangis tak ada apa yang dapat kembali . Sedih bila teringat orang lain ada parents untuk habiskan masa bersama . Untuk kongsi suka dan duka . Memang masih ada yang menemani hidup ieka . Tapi TAK SAMA ! dan ieka tahu mereka tak kan kembali . 

Korang yang masih ada parents . Sedarlah , kamu akan terasa kehilangan yang teramat apabila mereka telah pergi untuk selamanya . Rasa ingin putarkan balik masa untuk habiskan masa dengan mereka bila mereka dah pergi . Korang , hargai masa korang dengan mereka . Hidup tak terasa bahagia bila orang yang menjadi kekuatan dan nyawa kita dah tiada . Hilang mereka tiada ganti . Bila dia berleter itu tanda dia sayang dan bila dia tiada kamu akan rindui leteran tu . 

Mamapapa ~ terima kasih untuk segalanya . Tak dapat ieka balas jasa mamapapa . Hanya Allah S.W.T yang boleh balas kesabaran mamapapa untuk jaga anak-anak papa sehingga kenal apa itu kehidupan . Mamapapa , tak dapat ieka ungkapkan betapa ieka sayang dan rindu mamapapa . Ieka akan sentiasa doakan kesejahteraan mamapapa di sana . Ieka tahu mamapapa mesti dengar kan ? T___T .

AL-FATIHAH

RAMLAH BINTI ABDULLAH 
11 FEBRUARI 2007
8.15 PM .

ABDULLAH BIN ABDUL GHANI
25 FEBRUARI 2001
2.50 PM .



Senyum di luar tak bermakna hati pun turut senyum . Bahagia di luar tak bermakna
bahagia dalam hati . Ketawa di luar tak 
bermakna hati tak menangis :')



♥ Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza ♥

1 comment:

  1. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
    الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
    مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
    إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ
    صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّي

    AMIN...

    ReplyDelete