Saturday, January 21, 2012

Pentingnya Sahabat












Holla ~ i'm back . Long time no update myblog actually . Sebab ieka tak de idea nak update ape . Plus ieka pulak tak berapa sihat dalam sehari dua ni . Hope get well soon . Huh ~ Okay entry ieka kali ini tentang apa erti pentingnya sahabat . Auw auw . Ilovemyfriend more than i love my self . Bagaimana dengan korang ? Tepuk dada tanya hati . 

Pepatah ada mengatakan " Seribu orang sahabat masih kurang sementara seorang musuh adalah terlalu banyak " .Okay , dari pepatah ni mungkin kita akan mengatakan yang kita masih perlu mencari kawan . Seberapa ramai yang boleh untuk melengkapi hidup kita . Gembira dan bahagia kan bila kita punya teman yang mampu mendorong kita , yang selalu ada bersama kita , yang selalu beri kita motivasi . Tipu lah kalau tak gembira kan ? 

Dalam hidup yang penuh dengan dugaan , dengan keadaan dunia yang semakin pelik sekarang kita tidak mungkin boleh hidup dan melakukan sesuatu tindakan dengan seorang diri . Mesti kita perlukan seseorang untuk menemani kita . Yaaa ! kita ada keluarga yang selalu ada bersama kita dan tak dinafikan mereka lebih penting . Tetapi kadang kala kita akan merasa tidak selesa jika segalanya berkongsi dengan family sendiri . Kan ? ada part yang kita lebih senang kongsi dengan kawan . Dan tak semestinya family kita selalu ada masa untuk kita :)

Bila kita mengenali seorang rakan yang selalu ada untuk kita , yang ambil berat tentang kita , yang selalu menasihati kita , mungkin kita selalu berada di sisi dia dan tak ingin berpisah dengan dia .Siapa nak hilang kawan yang baik macam tu kan ? Kalau ada memang sewel lah orang tu kan . Upsss ~~  ^_^ 

Tetapi adab dalam kehidupan . Setiap pertemuan pasti ada perpisahan , Ohmy ~ masa ni mungkin kita rasa sakit dan amat sedih bila kita terpaksa berpisah dengan kawan yang selalu menjadi tulang belakang kita . Bila tiba saat kehilangan dia . Mungkin masa tu kita bersedih dan menangis . Kerana kita dapat rasa kehilangan yang amat besar . Dan sebab itulah kita kene hargai seorang sahabat . Bukan pula menikam dia dari belakang . Jadi lah seorang sahabat yang baik . Seorang sahabat yang selalu ada untuk kawan , tidak kira semasa susah ataupun senang dia . Sumpah ! Tak rugi kay kalau kita menghargai persahabatan . Malah kita akan rasa bahagia . Bahagia yang teramat :)













♥ Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza ♥

4 comments:

  1. dikesempatan ini saya ingin menujukan sebuah lagu bertajuk sahabat dendangan aizat utk semua shabat2 sy samada di mlysia dan yg brada di luar mlysia.. (but, did i have any fren??) hahaa.. joking~

    ReplyDelete
  2. Hahahaah , tentulahhh . Many people love you outhere . Chewah ! Tapi seriusly . Of course lah ada kawan ! bahahaha ~ lagu tu best :)

    ReplyDelete
  3. hahaha... many people luv me out there? feel sory for em'all coz i got no heart 2 giving em'all.. yupp, of coz laa lagu tuu best~

    ReplyDelete
  4. hahahaha :D lupa . awak xde perasaan :p bahaya ni .

    ReplyDelete